Tuesday, December 21, 2010

Perempuan dan tudung...

Pernah dengar tak ayat ni, "Tak semestinya pakai tudung tu baik, so baik tak yah pakai tudung".Ermm, kalau didebatkan perkara-perkara ni confirm leh jadi gaduh-gaduh kan. Yerla, yang tak pakai tudung ni mesti nak kata dia betul dan hat yang pakai pun mesti nak betoi ke dia jugak.

Tidak dinafikan,ada yang pakai tudung pun buat silap, tapi yang tak pakai tudung pun buat silap jugak namun kenapa nak nampak yang bertudung je?jadi tolonglah jangan kaitkan tudung dengan kejahatan.

Konsep aku senang je, tudung memang wajib keatas setiap wanita jadi kenapa nak persoalkan tingkah laku selepas dia bertudung. Kalau dia nak buat jahat gak walaupun bertudung, itu antara dia dengan Allah tapi dalam masa yang sama, dia dah buat yang dituntut iaitu menutup auratnya.

Wallahualam.

2 comments: