Monday, April 27, 2009

BOHSIA

Semalam me and hubby kluar dating you...Dah lama wei tak kluar dating gi makan-makan,tengok wayang,jalan-jalan kat shopping kompleks.Balik je berniaga dalam kul 2pm camtu kami kluar.Aku dah lama dah cakap nak tengok citer BOHSIA.Hubby aku cam biasalah kalau citer melayu ni dia malas nak layan.Tapi sebab pujukkan wife dia yang power ni maka pergilah jugak kan.Tengoklah muka orang tak nak tengok citer BOHSIA. Aku lak beria-ia ni nak tengok.Yerlah sebab tengok dia nyer sedutan cam bestlah kan.

Oklah terus terang aku katakan aku cuma boleh bagi 3 markah je dari 10.Nak tahu nape????sebab bagi aku citer ni tak der kena mengena dengan tajuk langsung.Bohsia maksudnya seorang perempuan yang takkan ada pakwe atau balak.Dia juga takkan ada perasaan cemburu jika laki yang dia kawan ada pompuan lain.Dia akan main je ngan sapa yang dia nak.Haaa...itulah bohsia yang sebenar2nya.

Tapi dalam citer ni,kedua-dua pompuan ni iaitu Nabila(Tasha)dan Salina(Amy)ada balak masing-masing.Tasha takleh terima Shamsul(Mus) suka ngan pompuan lain iaitu Diana Danielle.Yang si Amy lak hidup dia yang pernah dirogol oleh bapanya sendiri telah berubah perangai menjadi agak sosial tapi dia cuma sosial dengan balak dia je.Bila dia diperangkap oleh bekas teman lelaki dia untuk tidur dengan laki lain dan diberi wang,dia menolak.Kalau betul2 bohsia,dia takkan menolak tawaran ini.Sebab bagi Bohsia duit adalah segala-galanya.

Jalan citer pun ntah apa-apa.Tiba-tiba munculnya Aaron Aziz sebagai bekas teman lelaki Amy yang juga bapa ayam menjadi tanda tanya aku lah kan.Apa kaitannya bapa ayam dengan bohsia?Penghujung cerita ni adalah bila Tasha frust selepas mengetahui Mus ada berkenalan dengan Diana Danielle,maka dia tidur dengan 3 lelaki sekali gus termasuklah balak si Amy ni.Mus yang berang balak AMy dah tido ngan Tasha ni angkat geng gi pukul balak Amy ramai-ramai hingga mati.Mus pun di tangkap Polis dan apa yang jadi ngan Tasha tak tunjuk pun.Amy lak selepas melarikan diri dari Aaron Aziz selepas diperangkap untuk jadi pelacur telah pulang kerumah dan dirogol sekali lagi dengan bapa dia.Sebabkan dah tak tahan,maka Amy pun bunuh lah bapa dia.Begitulah citer dia.

Hubby boleh lagi bagi 5 markah sebab ada adegan rempit dan ada motor RXZ.Boleg lak yer gitu.Kesimpulannya,bukan kita tak nak sokong citer Melayu ni tapi bila buat filem tak nak buat kajian terperinci dulu.

5 comments:

Sall said...

Ko la jadi produser filem lepas ni sue.. hehehehee.. ermm.. tak yah gua tenguk citer ni, baca blog ko dah tau dah jalan citer.. bagus, bagus... sal memang tak berminat nak tenguk, tak tau kenapa, bukan tak nak sokong filem tempatan tapi ni la sebabnya... ko pun rasa camtu kan.

Note : eh, cun la spek mata hitam ko tuh..;).

Hotmama said...

aku jadi produser filem kalau aku buat citer warunghotmama the movie lerr....hahaha...cantik ke sall????RM10 je tau beli.dah hampir 2 tahun aku pakai

asz said...

huhuhu...as mmg xtau g tgk citer nih....xselera...dah terkena dlo ngan kl drift....2 pun tgk psl en.tunang yg ajk...


p/s mai ou xhabaqpun...

Hotmama said...

ala asz...lupa la nak kol sebab kitaorg tgh khusyuk berdating...hahahaha

asz said...

zzzzzzzzzz.....