Thursday, March 12, 2009

Mana lagi penting???

Hari ni aku nak cerita pasal satu benda.Actually it really happened cuma aku tak naklah citer details sangat sebab its very confidential.I just cant imagine how's professional and Honest nyer this person hinggakan sanggup tolak satu tawaran yang agak lumayan lah income nyer.Jawapannya senang je,which is if they involve in this case,it will againts their code of ethics and it would also compromise their reputation as a ##%5#@@*** Agency.

Aku sedih dengan sesetengah pihak sanggup wat apa saja demi duit dan nak nama cepat naik but at the end, maruah tercalar.Prides is everything,once maruah tercalar maka segala-galanya hancur.Tak kiralah selama ni kau bagus ke atau terbaik ke,tapi bila maruah tercalar,semua tu dah tak bermakna apa-apa.

Moral of the story,nak buat apa menipu.Buat lah kerja dengan jujur sejujurnya kerana tak rugi mana pun kalau buat kerja jujur ni.Mungkin akan lambat terkenal atau lambat naik tapi sekurang-kurangnya bila dah berada diatas dengan titik peluh sendiri dan tanpa penipuan,maka kita boleh berada diatas dalam tempoh yang agak lama.Tapi jika dilakukan tanpa kejujuran,sekejap je kita akan rasa keseronokkanya dan yang lebih memalukan,maruah akan tercalar dan bila mula tercalar,tak senang untuk pulihkannya kembali.

2 comments:

Men TheGreatEmperor said...

harta tanpa ilmu tiada nilainya,
manusia tanpa maruah umpama haiwan,
manusia berjaya bergantung pada sejauh mana usahanya ...

Anonymous said...

salam ziarah.. saya tadi sedang mencari tafsiran mimpi pastu membawa saya ke blog ini hihihi.. salam kenal..