Tuesday, December 23, 2008

My New Home

Petang tadi,me and hubby pergi merayau-rayau area Sepang ngan Nilai untuk cari rumah baru kami.Penat jugaklah nak dapat rumah yang betul-betul sesuai.Bila ada yang berkenan je mesti dah ada yang duduk.Akhirnya dapatlah jugak rumah yang agak aku suka.Sebuah apartment dan sentiasa dikawal ketat oleh pegawai keselamatan.Aku pun puas hati dengan keadaan rumah dari segi keselamtan dan juga dari segi keselesaan untuk kami duduk.Ermmm..kalau harga tu lagi mahal lah dari rumah yang kami dok sekarang tapi nak wat camner kan janji selamat sket dari rumah sekarang.Kalau nak kata bahaya ni,kat mana-mana pun ada tapi sebagai manusia,kita kenalah berusaha untuk hindarkan diri dari benda-benda camni kan.Nak wat apa menyerah diri,betoi dak?Kira-kira penghujung tahun 2009 ni banyak memberi kesan pada kehidupan aku serba sedikit.Namun aku Redha dan Pasrah sebab aku tetap berpegang pada satu prinsip je iaitu "Tiap-tiap yang berlaku pasti ada hikmahnya".

5 comments:

Yatie SawaNiLa said...

wah blh la buat house warming opps keduri doa selamat.....eh nanti call aku ok

SueCute said...

Su, penghujung 2008 lah belum lagik masuk 2009....he!he! nko mesti serabut nie jiwa kacau lah tu...takpa aku faham...

Hotmama said...

yat,
insyaAllah,ada rezeki aku buat.

Sue,
Ha'ah kan...advance tul aku.Memang serabut jiwa.hihihihi

Nurhayati said...

i'm very sorry hear that u've been robbed.. huhuhu sedih tau baca entry samun tu..
alhamdulillah u n hubby ok.. nasib tak parang nye kat korang kan.. takpe la harta leh cari.. nyawa huhuhu

hmm better u all pindah kan for safety. zaman skang ni, asal bole je dorang nak rompak bunuh tuk idup.. hopefully u getting a better life after this =)aminnn...

ape yg berlaku tu semua ada hikmahnye. take care ya!!

Hotmama said...

yati;
Thank you so much.U too,take care tau.