Saturday, September 27, 2008

Bihun Sup Kaki Ayam

Apa yer nak buat esok?apa lagi,ngemas umah lah nak raya ni.Walaupun tak beraya kat sini tapi umah tetap kena maintain kemas.Mana tahu sekali masa nak balik sini,mak aku ikut dan kalau berselerak confirm aku kena bebel.Tukang yang menyokong dia adalah hubby aku sendiri.Actually umah taklah berselerak sangat tapi my mom very particular bab-bab kebersihan ni.Walaupun kemas tapi kalau lantai kotor atau berminyak2,baju tak lipat ke,toilet kotor sket pun harus aku dibebel nya.Aku sendiri pun tak suka rumah selerak ni tapi kalau angin malas datang,ermmm...paham-pahamlah yer.Dua hari ni akan digunakan sebaik yang mungkin.My hubby tugas dia adalah kemas laman kat luar,rumput tu dah makin tinggi sayang oii,bila nak tebas?Kalau kat kampung dulu,time nak raya ni aku akan tolong mak kemas umah,buat kuih,dan especially bila lagi sehari sebelum raya tu buat ketupat,rendang dan macam-macam lagi.Aku terpikir gak nak wat Open House kat umah Sungai Dua tu dan lagipun ni permintaan kawan-kawan aku yang kat Penang tu ler.Depa teringin nak makan bihun sup yang aku buat.Yang paling depa suka adalah Sup kaki ayam.(Kat bawah ni bukanlah bihun sup kaki ayam tu,tapi bihun sup daging.Bolehlah saja nak bagi korang terliur).

Walah...sedap tau.Hihik bak kata pepatah masuk bakul angkat sendiri yer.Tapi ni kisah benar tau,last aku buat 3 tahun yang lepas kalau tak silap.Memang ramai yang datang.Best sangat-sangat.Kebetulan masa tu hari jadi aku lak kan.Dapat lah hadiah,banyak gak tu.Kalau tak silap dekat ngan 7 kot.Akan dipertimbangkan untuk buat open house kat Sungai Dua tahun ni.Sesapa yang kat Penang tu bolehlah datang yer...Especially orang yang kuat makan tu.Hahahaha...

1 comment:

Men TheGreatEmperor said...

aii semacam jer soundd...kau perli aku yerr ... pasal bihun sup ni .. mmg arr aku minat sesangat .. tp minat yang daging jerr... ayam sy tak berapa suka .. apapun awk pandai masak kerr .. or mmm ..mmmm pandai makan .. ha ha ha