Sunday, December 26, 2010

Kari Kepala Ikan Merah

Bangun pagi tadi rasa macam dah okay. No more demam2 yer.....hopefully dah tak demam2 lagi. Tapi batuk masih ada dan selsema tu ada ler sket, however dah better than yesterday. Sebabkan dah rasa macam lama sangat tak masak becoz last aku masak was last Sunday...hehehhehe, so I decided untuk masak ler hari ni. Menu blom tau lagi. Bila dah ke kedai barulah datang idea nak masak apa kan.

Around 8.30am aku dah kluar, mula2 ke kedai yang aku niaga roti canai tu. Ermm, FYI kami dah takkan niaga situ lagi...ada tempat baru. Buat masa ni biarlah rahsia yer, bila dah start kat sana baru I akan reveal. Aku singgah kedai tu sebab nak bagi tau kakak kedai tu yang around this Thursday aku nak ambik semua barang2 aku. Yerlah dah masuk cara elok kan kat tempat orang, nak kluar pun kenalah cara yang elok jugak...

Dah lepas sembang2, barulah aku gikedai around 9.30am mcm tu....ermm, ada kepala ikan merah. Biasalah bukan nyer wet market kan, cuma kedai biasa so tak derlah fresh sangat. Tapi still ok lah.....Lepas balik dari kedai, singgah car wash untuk cuci keter sebab keter dah tak nampak cam keter aku dah....ujan je kan dan lepas tu dok lalu kot area KLIA yang tgh mcm2 construction skrg ni. So keter pun dah cantik, aku pun balik dan dong dang dong dang...siaplah masakan tengah hari. Dan inilah hasilnya...tadaaaaaErmmm...tapi minta maap yer my hubby sebab biasalah masakkan org tak berapa sehat, so rasanya pun kurengg sket. Apa-apa pun yang penting aku berjaya untuk masak jugak hari ni.

No comments: