Wednesday, June 17, 2009

Entry Campur campur

Aku punyalah serious bz seumpama seriousnya H1N1. Aku rasa lagi teruk dari H1N1 kot.Sebab tulah blog ni dah rasa umpama berkurun tak update.Hari ni akan tetap aku meluangkan masa sket untuk update sket.Minggu lepas aku ada dateline yang nak dikejar lepas tu lak Isnin ngan semalam,kena bagi training kat vendor baru yang masuk join department aku nyer project. The best part is company yang masuk ni adalah ex comapany aku dulu.Rasa happy sangat sebab dapat jumpa balik kawan lama dan juga ex boss aku dulu.Diaorang pun terkejut sebab akan berjumpa ngan aku lagi.Hihihi...agak pelik bila dulunya aku bekerja kat sana tapi sekarang aku dah jadi client diaorang pulak. Yang paling kelakar bila aku bangun untuk brief aku nyer part,semua bertepuk tangan.Malu giler waktu tu tapi besttt.

Ermm..korang pun tahu kan H1N1 makin bertambah kan jumlah dia.FYI,aku pernah termasuk kat dalam satu flight ni yang nak ke Bali.Dalam flight tu banyak passenger dari US yang dari New Wark transit kat KLIA sebelum ke Bali. Kebetulan pula ada kes H1N1 rupanya yang dikesan dari flight dari New Wark tu tapi aku tak tahu. Malam esoknya baru masuk berita dan aku terkejut dan hubby terus tanya,ada demam ngan selsema tak???nasib baik tak der apa2,kalau tak....ermmmm,tak dapat aku nak bayangkan.

Takkan aku nak pakai mask all the time lak kan,takkan nak bercakap ngan passenger aku nak pakai mask,rasa cam tak best je.Jadi HR MAB dah kluarkan arahan supaya semua staffnya untuk mengambil suntikan untuk mengelak kejadian yang tak diingini berlaku.Tapi seperti semua tahu,masih belum ada anti vaksin yang betul2 kuat untuk melawan H1N1,jadi kalau orang tu antibodi tak kuat,maka senanglah kena.Takut gak aku sebab aku nyer antibodi mmg tak kuat.Tak kisahlah,ambik dulu suntikan tu,janji kita dah prepare apa yg patut kan.So,esok nak gi cucuk....arghhh tak suka,mesti sakit.

Punyalah sibuk,maka aku nak mohon ampun banyak2 kat Yuzz,tak dapat nak jawab tag tu buat masa ni.Bila su dah tak busy nanti,su buat eh.

Sebab tulah tajuk entry ni campur-campur,sebab semuanya all in one.Nak wat camner,nak savekan masa ni ha.Last but not least,aku nak tempek muka aku kat sini,jadi korang boleh tahu betapa serious bznya aku sekarang sbb gambar ni cam serious je aku rasa.Hihihi...serious kan,kan,kan...

No comments: