Friday, February 27, 2009

Kuey Teow Goreng

Waaa...asyik-asyik entry pasal makan je kan.Bukan nak tunjuk yang aku ni kuat makan tapi saja nak tunjuk yang aku lately ni rajin benau masak nyer.Ntahlah naper tapi itulah hakikatnyer.Tapi ikut mood jugaklah dan lagipun bukan ke dua minggu lepas aku asyik bz memanjang sampai tak der masa nak masak kat suami.Sian dia....Jadi yang ni aku masak 2 hari lepas kalau tak silap.
Kat KL ni kan aku tak jumpa lagi Char Kuey Teow sesedap yang ada kat Penang.Yang aku dok makan,memang lah tulis Char Kuey Teow tapi bila makan actually bukan tapi hanyalah Kuey Teow goreng basah.Ermmm...anyone kalau tahu kat mana ada Char Kuey Teow yang betul2 terangkat roger I yer please...

6 comments:

kakngah said...

kalu camtu, yg slalu aku mkn tu.. bkn char kuey teow la.. kuey teow basah jek.
original char kuey teow tu camne rupa nya???

Anonymous said...

Askum kak, saya nie lebih kurang silence reader blog akak..hehehe..
Nak tanya, kalau kat Penang,kat mana nak cari Char Kueh Teow yg best.. sebab saya nak gi bercuti kat sana bulan depan...
Kalau kat KL mmg tak pernah jumpa yg betul2 sedap....

Yatie Y said...

Su, Kak Y suggest Sue try kat "Little Penang Cafe", 4th Floor KLCC, kalau nak makan char Kuew tiaw kak Y selalu pi sana..

Y u Z z 9071 said...

pedas tak kuey teow tu...

kalo pedas..meh la sepiring...hiks

Hotmama said...

sori semua2....i very busy,ni pun baru baca komen tau.
Kak ngah;
ermm...char kuey teow ngan kuey teow basah ada lain sket perbezaan dia dari segi sambal dia.ermmm susah ar nak xplain.

nalesa;
kalau kat belah pulau,tak pasti sangat tapi kalau belah sebrang prai mmg banyak dan antara salah satunyer dekat permatang pauh atau pun sungai dua.

Kak Y;
ha na kena try tu.

Yuzz;
mestilah pedas...tak pedas mana main

Anonymous said...

salam kak.terbace belog akak kt yoyooh award tu
last 2 weeks my fren ajak makan char kuey teow kat taman bunga raya dekat gombak.dekat dengan stesen putra lrt taman melati.tapi kak kedai ni mmg laku gile la.org balik keje,skolah semua beratur paanjang.saye pon pelik nape sedap sgt ke.dah mkn,fuh kaww kak.try la.nt saye tnye balik exact adress kt kwn saye tu.akak dok area mane ye?