Thursday, February 19, 2009

Berani kerana benar,takut kerana salah

Im sure semua orang pernah dengar peribahasa ni kan.Actually aku pun tak pasti nape aku nak citer pasal peribahasa ni.Sebenarnya macam ni,pernah korang ada buat sesuatu yang betul tapi orang kata kita buat salah.Jadi sebagai seorang manusia yang kekadang ada perasaan takut dan keliru akan mengakuinya walaupun tu bukan salah dia.For me,aku dah pernah melaluinya dulu dan aku takkan dok diam bila orang kata yang bukan-bukan pasal aku.Dah memang bukan salah kita,nak wat apa takut????Kalau memang kita salah mungkinlah kita akan agak menggelabah kan.Aku pernah sound orang yang dok bawa citer bukan-bukan pasal aku.Aku tanya dia direct,apa yang dia tak puas hati????Dia pun macam ngelak-ngelak dan tersekat2 je nak jawab bila disoal begitu.Bila ia melibatkan maruah kita,takkan nak berdiam diri macam tu.Seumo hidup aku tak pernah ada orang panggil aku "pencuri" tapi bila aku mula nak keje kat MAB ni tiba-tiba je ada orang fitnah aku macam-macam.Sedih giler tuhan je yang tahu sebab semiskin-miskin aku tak derlah sampai niat nak mencuri.Kalau aku tak der sangat duit aku akan pinjam dari mak aku.Biarlah,benda tu semua dah pun lepas dan "orang" tu pun dah keluar dari department ni.Hairan gak aku masa dia ada,ada jerr barang hilang tapi bila dia dah berambus,takderlah pulak barang nak hilang.Can u imagine that?????

6 comments:

sabrinaabubakar said...

sapa kak su?emmm..curious nih..hihihi..budak pakai spek tu ke?pependek tu ke?

Men TheGreatEmperor said...

sepatutnyer ko lempang jer budak tuu.. baru dia tahu ...maruah bukan boleh dijualbeli..

Jim Broga said...

Ni yang rambut macam sarang tebuan tu ke? Yang hebat tu?

Anonymous said...

yang mana sue.... yang ada mulut tu ke???

hihi.. lempang jer.. kan aku dah ajar cam mana nak lempang org

Hotmama said...

sab;
bukanlah,ala sab pun tahu

Jim;
u know right!!

Men;
Masa tu mmg dah menggeletar dah tgn cam nak lepang.tp dah dpt sound pun kira dah puas hati.

Yat;
Eh kau ajar ke aku lempang orang????setahu aku,kau ajar side kick org pernah ler...sebab kau dah pernah pukul org kan.hihihihihi

sabrinaabubakar said...

ok dah ingat dah..refresh bukan main lama lagi..huhuhu..yang penting bgtau org2 jgn li nasi goreng yg dia jual..mahal nak mampus and tak sedap...hhihihihihi sebab dulu dah kena paksa beli dah..chit...buang karen jek..