Friday, February 20, 2009

Beranak lagi...

Apa la nak jadi ngan kucing aku ni,dah masuk 3 kali dia beranak tau.Kalau di campur-campur semua anak dia dah pun 7 ekor masuk yang ni.Yang first dulu sekor je dan tak dan nak besar dah mati sebab kena pijak ngan Giant(hubby).Second lak,2 ekor dan kedua-duanya betina.Kami jaga cuma dua bulan dan pastuh kami terpaksa buang dan mujurlah masa tu ada orang nak ambik bela.Sebabnya adalah depa dua ekor suka berak kat umah jiran.Jadi tak beshh la kan.Yang mak nyer pandai berak kat lain dan kalau dok dalam umah mesti berak dalam bilik air.Dengan berat hati terpaksalah juga serahkan depa pada tangan orang lain.Tapi mak nyer tetap aku jaga sebab bagi aku kucing aku ni lain dari yang lain.Walaupun tak secomel mana tapi ada yang uniknya dekat dia.

Okay ni yang ketiga.Semalam masa balik dari keje bila buka pintu kucing aku tak tunggu kat depan pintu macam biasa.Kalau korang nak tahu,dia akan tunggu aku balik depan pintu.Tapi tidak semalam dan bila aku tengok dalam almari rupanya dia dah beranak dan sedang tido keletihan.Skali tengok anak dia...mak aih 4 ekor.Sib baik baju tak kena cuma ada dua tiga helai je camtu.Aku dah pesan ngan kucing aku jangan beranak until 26hb sebab aku nak beli bakul khas untuk dia dok ngan anak dia.Tapi tak nyempat-nyempat dah nak beranak jugak.Jadi aku biarkan je lah dia dok dalam tu dulu.Baju semua aku kluarkan letak dalam lagi satu almari.Kali ni semua anak dia Jantan....Ermmmm tengoklah camner kalau tak berak dan kencing merata cam mak dia maka akan kekal lah dok umah aku.Kalau tak...hye hye..bye bye ler.

5 comments:

sabrinaabubakar said...

hihihi...meriah dapat cucu jantan yek..hakssss..
takpe bela kucing org cakap rezeki murah...

kakngah said...

subur.. subur...
kalau aku skali beranak kuar 4 org... kan bes...

Yatie SawaNiLa said...

tahniah sue.. anak aku dok mintak nak bela kucing

Hotmama said...

ermm...boleh ke yat?aku takut nanti kucing tak sampai seminggu dah lari.hihihihi

Lyzza said...

operate laa dia.. drp last2 anak dia berkeliaran n buang merata2 kesian gak..SPCA ada mandulkan kucing..