Tuesday, January 20, 2009

Becareful

Yesterday aku ada terbaca blog ex staff MAB ni dan nama dia Sabrina.
Dia ada letak satu entry pasal Baby Zulaikha iaitu seorang bayi yang baru berusia 9 bulan kalau tak silap yang mati di tangan seorang pengasuh. Aku baca dari mula blog tu sampailah ke yang the latest ni.Memang menghayat hati kalau di baca.Bayangkan seorang bayi kecil dan comel meninggal macam tu je.

It just a reminder to me(InsyaAllah bila dah ada anak nanti) and to all my friends and my readers out there.Yang dah ada anak atau yang akan ada anak nanti,berhati-hatilah kalau nak tinggalkan anak kita kat orang.Tengok betul-betul dulu orang tu macam mana.Jangan sebab kita sibuk ngan kerja,kita serah 100% kat pengasuh tu.Dapat yang baik,okaylah tapi kalau dapat yang macam hantu camner?Aku tak kata semua pengasuh tu jahat.Ada yang baik dan jaga anak kita macam anak dia.Tapi kekadang kena hati-hati sebab malang tak berbau.Kekadang kita kena gak wat spot check,contohnya...balik awal ke atau pergi je tengok anytime yang boleh.Alaaa...kerja memanglah kerja tapi skali skala bolehkan skip kejap.Kalau skip nak gi shopping boleh,takkanlah nak skip untuk gi check anak tak boleh kan.

Anak adalah satu anugerah yang tak ternilai dan tak boleh diganti dengan apa-apa pun.Walaupun berlian menggunung pun masih tak ternilai kalau dibandingkan dengan anak kita.Walaupun aku belum punya cahaya mata tapi sebagai seorang perempuan memang akan cepat terusik dalam hal yang macam ni tau.

5 comments:

kakngah said...

saya ada jg ikuti blog tu. mmg sedih. saya xdpt bygkn kalau itu terjadi pd anak2 saya. semoga ibunya tabah.

Hotmama said...

yes memang sedih.Ibunya lagilah sakit tanggungkan,moga2 ibunya tabah.

kakngah said...

first time sy bc blog tu.. saya nangis ooooo.... :(

Anonymous said...

kyollpun baca tau

Anonymous said...

ye la sue, k ina oun baca...melalui blog kawan k ina..mmh sedih n takut sangat jadi kat anak2. Alhamdulillah anak2 k ina MIL and cousin yg jaga...insyaAllah selamat. Tapi ye la kan malang x berbau...kalau ngan kita senidiri pun boleh terjadi kalau nak jadikan...semoga ibu zulaikha tabah setabahnyer...