Friday, October 10, 2008

Yong Tau Foo

Haha,citer pasal makan lagi yer.Nanti mesti ada yang akan kutuk aku lagi.Biarlah kat dia kan.Aku tahu semua orang tahu pasal this food kan tapi yang aku nak bagi tau ni lain sket sebab Yong Tau Foo ni di makan bersama sup.Warung ni terletak di Bagan Ajam dan memang famous kat sini.Orang akan bertambah ramai start dari pukul 5.30 petang.Time tu kan time balik kerja,masa aku pi orang kurang lagi tapi tunggu lama gak lah adalah kat ngan 1/2 jam.

First,pilih apa yang kita nak dan pastuh kita bagi tahu nak tambah bihun ke,mee ke atau kuey teow and as usual aku akan pilih kuey teow.Aku suka pilih dua benda ni,satu baby jagung dan bunga kubis dan Fish Ball.Itu jer yang akan aku ambik,jangan ingat aku suka makan,aku tak particular pada apa yang aku makan?Pada Hamba Allah tu yang suka kutuk-kutuk tu,ha mintak maaf cepat.


Lepas tu bagilah kat akak ni untuk dia gunting-gunting dan celur benda yang kita ambik.

Sementara nunggu,aku pun snaplah dua tiga gambar sebab bosan gak nunggu.


And Finally,yang ditunggu pun tiba

Ermm..yum yum,apa lagi tunggu....


Akhirnya...ini je yang tinggal

Pasnih bila lagi la pulak aku nak makan Yong Tau Foo ni yer.

7 comments:

mizz^lady^muack said...

thanx akak for the wish....
huiks.....yong tau fooo..
da lame x mam......

sedap eyh kak???pai tenggelam sudu tuh...
hehehehehe..melawak ja....

Hotmama said...

mmg sedap gilerr....orang giler pun tak sedap cam tuh

Men TheGreatEmperor said...
This comment has been removed by the author.
Men TheGreatEmperor said...

...ko orang tengok ekk kt dalam pinggan yang belum lagi di potong2 ..banyak kan ? bila dah dipotong ko orang tengok sekali lagi .. makkkk aihhh .. kata orang kedah "sepinggan bak " kalau tak paham jugak..mmmm...macam mana ekkk ... kira macam siap2 tambah ler ..haa macam tu lah lebih kuranggg...

...ko orang tengok pinggan yang last tu pulak .. CLEAR kan ? .. "

..so kesimpulannya dia makan sikit jer..hubby dier yng makan banyak ..kan " kan kan kan

Hotmama said...

a'ah...buat apa makan kalau sikit...baik tak yah....kan kan kan

Yatie Y said...

su, kak Y nanti balik Penang nak ajak hubby la p makan..sedap sgt nampak tu..biasanye kak Y kalau balik makan mee udang kat sungai 2 tu dgn mee kuah ketam..kat mane ntah tmptnye..lupa..

Hotmama said...

kak y, mmg sedap tau.mee udang kat sg 2 tu bolehlah jugak sedapnyer tapi su tak nah gi makan lagi tau.mee ketam tu kat ceruk to'kun.tu kedai kawan su.pergilah mkn dan tanya kat pompuan nama pija,kak y bagi tau kak y kwn su yang dok sepang nih.