Friday, October 24, 2008

Hormatilah orang tua

Waah,tajuk je pun macam ngan salah satu subjek pemblajaran kita masa kat sekolah rendah je kan.Actually,benda ni kadang-kadang kita ambik endah tak endah je.Bagi kita cam tak penting je hal-hal cam ni.Okaylah,aku nak story sket kat sini.Tadi pagi cam biasalah pergi ke LCCT untuk buat survey.Normally survey ni kitaorang hired part timer untuk buat tapi kat LCCT,aku akan buat sendiri.Okay back to the story.I conduct this survey together with my colleague.My colleague ni approach la sorang passenger ni.Dah tua lah around 70's and she is Chinese.Dia terus feedback ngan my friend ni yang dia terkilan sangat ngan security wanita ni.Okaylah she admit yang dia salah takleh bawa botol air masuk gate.Tapi dia tak tahu hal tu.Biasalah wei,orang tua bukan dia nak ambik tahu sangat benda-benda gini.Terus security ni cakap kurang ajar ngan auntie ni suh minum habiskan air dan buang dalam tong sampah.Kalau yer pun nak tunjuk kuasa,bukan macam ni caranya.Awak tu muda lagi,lantaklah dia melayu ke,cina ke,india ke apa ke tapi kalau dah orang tua tolonglah hormat sket.Cuba kalau orang tengking mak kau cam tu,kau marah tak???Aku tak sempat nak snap gambar auntie tu tadi sebab aku tak bawa bag dan malas nak pegang handphone.At last me and my friend say sorry on behalf of that B***h dan aku pun jumpa ngan dia nyer boss dan bagi tahu apa yang jadi.Lantaklah dia kena pastuh,peduli apa aku sebab aku cukup pantang dengan orang yang tak reti nak hormat orang-orang tua ni.

No comments: