Wednesday, February 25, 2009

Delima

Aku nak tanya korang sekiranya korang dalam satu keadaan ni.Korang dapat wat project kan,pastuh korang tahu cara yang depa buat tu salah tapi nak wat camner kan sebab korang kuli je dan lagipun benda yang salah ni dah dilakukan sebelum korang masuk keje lagi.Disebabkan korang dari bidang tu jadi korang tahu tu salah tapi atas sebab-sebab markerting strategy bagai,kena gak wat cara yang diarahkan.

Tiba-tiba benda ni kantoi dengan orang yang berkenaan dan of courselah bos korang menggelabahkan.Macam-macam bukti dicari untuk korang pastikan semua benda ni tak dianggap salah tapi akhirnya mereka masih tak dapat nak terima penjelasan korang dan buat keputusan untuk tidak bagi apa-apa certificate macam tahun-tahun sebelum ni.Dah tentu ia memalukan betul tak???Kita yang tahu keadaan sebenar sedaya upaya sembunyikan dari orang lain tahu tapi KALAU akhirnya tiba-tiba menjerat diri dan pihak atasan tahu gak korang nyer komplot selama ni maka nak dikenakan apa-apa tindakan lah.Apa korang akan buat???

a)Mengaku memang tu salah kita dan semuanya angkara kita.

b)Cerita dekat pihak atasan dari A to Z biar diaorang tahu perangai bos kita ni.Yerlah kita ni cuma kuli dan kalau tak ikut kena.Nak bantah depa tak nak dengar dan selama ni apa yang berlaku adalah atas arahan bos kita ni.

c)Lepas citer semua,cabut je dari department tu.Cari keje kosong kat department lain lak.

Mana satu yang korang akan pilih? A@B@C???

2 comments:

Sall said...

Susah nak jawab soklan ni weh.. kalau Sall pun memang dilema sangat.. ape kata kalau ko discus ngan rakan2 seangkatan yang lain dulu camner.. Eh Sue.. serius la, cam susah nak decide ni... sebab ianya melibatkan banyakkkkkkkkk perkara. Good luck Sue.

sabrinaabubakar said...

emm...macam dapat agak jek nih..emmm..macamana ek..nak kerja lain tu a big NO to you since nak dapat kerja susah sekarang nih.Itupun kalau dah tetapkan hati and ada offer lain.yang soklan A tu macam jadi kambing hitam B plak benda betul tapi makan diri dan kawan kawan.kalau saya surely saya akan pilih A dan B.memula damit salah dan beritahu perkara sebenar..admit salah dalam erti kata kak sue tahu benda tu salah but kak sue buat atas arahan..its much better kalau kak sue discuss dengan yg lain and cari solution