Wednesday, October 8, 2008

Synovate Malaysia @ Penang

Aku ambil kesempatan dengan balik kampung ni untuk pegi melawat my ex office mate kat Synovate Prai.Dulu,nilah kerja aku.Macam-macam pahit dan manis aku dah rasa kat sini.Mulanya aku kerja kat synovate KL,tapi aku balik ke Penang sebab masa tu baru abis study kan so aku rasa baik dok Penang.Inilah kerja pertama aku after graduate and my current job ni adalah second job.Synovate actualy Market Research Company and mulanya aku interviewer kat situ tapi dapat naik jadi Field Executive.Nama je Executive tapi tak der maknanya.Tapi yang best satu jerlah masa jadi interviewer ni,masuk keje kul 10 balik kul 4.Ikut suka kitaorang je nak datang kul baper dan balik kul baper,janji boleh closed project yang diberi.Lagi satu yang best adalah I free to wear anything masa kerja.
Nilah keadaan opis yang agak kecil.Tapi kat KL memang besar.



Ni aku dok kacau anak menakan hubby aku dok interview respondent.Anak menakan hubby mula kerja masa aku jadi Exec dulu.Dia bertahan sampai sekarang.Dah anak menakan hubby so,anak menakan aku la jugak kan.

Ha,nilah kawan rapat aku masa kat synovate ni.Actually ada lagi sorang tapi dia demam so tak datang lah.Majoriti kat Synovate ni boleh dikatakan 80% Chinese,15% Malay and 5% India.

Setiap kali aku balik,mesti akan pergi jumpa depa-depa ni tau...

No comments: