Thursday, August 21, 2008

I Love Myself

Sebelum kita menyayangi orang lain, kita harus belajar untuk menyayangi diri sendiri dulu. Bila kita dah belajar sayang diri kita sendiri maka barulah kita akan sayang orang lain dengan betul. Maknanya kita akan jaga hati dia dan takkan buat dia rasa sedih.Memang betul bahawa tiada siapa yang sempurna atas muka bumi ini kecuali Allah SWT. Tapi itu bukan alasan untuk kita sakitkan hati sesiapa saja dan bila-bila masa saja kan. Sebab tu lah bila kita sayang diri sendiri, maka agak susah untuk kita sakitkan hati org lain yg kita sayang.Thats why aku sayang sangat diri aku ni.Aku tak kata juga yang aku ni tak pernah menyinggung perasaan orang lain. Tapi aku sedang cuba sedaya upaya untuk meminimakannya ataupun menzerokannya terus.Boleh ke????Tak der yang mustahilkan kalau kita nak kan.
Iskk aku sejak sejak dua menjak nih suka sangat sensitif dan suka bermadah tak tentu pasal.Nape yer?????
Angin monsun nak datang kot kan.

6 comments:

Sall said...

Sue... visit my blog... sallzafran.blogspot.com ok.

Yatie SawaNiLa.com said...

ala kau mmg suka bermadah... tapi apa pa pun kau le kawan aku masa susah senang (selain mai)....
org pertama aku tegur masa kat ITM tau....buat nakal sesama kan kan?

Hotmama said...

OK Sall...I will

Hotmama said...

betoi tu yatt.aku ingat smpi skrg masa kita tak dak duit dulu, aku ada 50 tapi kita bahagi utk dua.masa tu kita sewa umah nenek kat pantai dalam.yupp kau org pertama aku kenal.muka punyalah sombong masa tu tapi kau baik hati yatt.aku ingat masa kita bertiga dulu kan.kau,aku dan mai...rindunyer waktu tu

Jim said...

ada baby otw kot Sue...

Hotmama said...

xder lah...ni yang nak kena gandakan usaha ni