Wednesday, April 15, 2015

Seluruh Cinta

Lama tak jenguk blog ni. Dah bersawang, berhabuk, berlumut, apa lagi.....dan lain2 lah yg sekufu dengan nya.

This blog used to be the medium for me to express whatever my feelings and my daily activities. Tapi ntahlah sejak dah ada FB, IG, wechat, whatsapp, blog ni dah berkubur macam tu je kan. However, today rasa tetiba nak update something kat blog ni sebab there's something that I need to share and I dont know how, when and to whom I should express my feeling. So at last I decided to use my own blog to write and its up to people how to judge me after that.

Waaa...macam gempak je kan intro nyer, hahahaha...tak der menda lah. Sebab for me bab2 pasal hati, ke apa ke itu biarlah berkubur dihati je. Biarlah tempat kita nak mengadu tu dengan Allah sahaja sebab Dialah sebaik2 nye tempat untuk kita nak meluahkan atau mengadu apa-apa pun masalah ataupun kesedihan. In life, we sometimes never satisfied in whatever we have. We always thought that Allah unfair to us. Why other people can be happy with their life? why they get whatever they wanted, we always ask why and why and why. At the end, when we don't get the answer we will start crying and blame Allah. Sebenarnya kita hanya merancang tetapi sebaik-baik perancang adalah Allah sendiri. Perancangan Allah tak semestinya akan berlaku sekarang, mungkin akan berlaku bila kita dah bersama-sama dengan Pencipta kita nanti.

Moral of the story, be strong and just accept whatever it is. If you feeling down, get back to Allah and InsyaAllah you will get the strength to start your journey back.

#P/s : Sorry tajuk tak de kene mengena ngan isi kandung penulisannya. Smile always......





No comments: