Friday, April 3, 2009

Special request from Hubby

Actually dah dekat ngan sebulan hubby mintak tau.Sian dia cam orang ngidam lak.Jadi petang semalam aku dah fed up ngan keje yang tak pernah habis ni kan,maka kul 3.30 aku dah balik (Brutal kan,wat ikut suka hati je,cam la aku ada share dengan company ni kan).Errmm...so nak tahu apa husband aku idam sangat??Dia punyalah teringin nak makan kari ayam aku masak.Selama ni bukan tak nak masak cuma masa memang tak ada.Sorry yer papa sebab buat papa tertunggu-tunggu selama ni.So amacam semalam??sedap tak???

Ni mula-mula dok tumis bawang yang dah dikisar.

Lepas tu masukkan rempah Kari yang di blender.

Yang ni orang panggil kerabu timun ngan nenas tapi disebabkan timun ngan nenas tak dak maka aku gantikannya dengan bawang dan cili muda.

Akhir sekali aku buat sayur kubis goreng.Kubis ni digoreng dengan menggunakan sesudu je minyak.Biasalah hubby ngan on diet,katanya lah kan.Tapi tak nampak aku kat mana dietnya.Hihihihi....

Gambar kari ayam yang dah disiap masak lupa lak nak ambik.Tak perlah tapi yang penting hubby puas hati semalam makan.

4 comments:

kak ina said...

wei sue...lapaq lapaq mie dier citer pasai gulai pulak...eeeee...sabaq je la

hotmama said...

kak ina,apa lagi.....mehlah makan tapi dah habis...hahahahha

yatie sawanila said...

bile nak masak utk aku

hotmama said...

erkkk..ni soklan cepu mas nini.insyaAllah akan buat satu date dan ajak korang semua datang mkn kat umah aku yer.